بازاریابی دارویی یا بازاریابی صنعت دارویی به بازاریابی داروها و وسایل پزشکی توسط سازمانهای خصوصی و دولتی به پزشکان ، بیمارستان ها ، مراکز درمانی و مصرف کنندگان اشاره دارد.
با متوسط هزینه سالانه ۱۰۰۰ دلار برای دارو در آمریکا ، بازاریابی برای بازیگران اصلی صنعت داروسازی اولویت اصلی است. با توجه به هزینه های زیاد ، بیشتر شرکت ها نقش و اهمیت بازاریابی در داروخانه را می فهمند.
اما چه چیزی بازاریابی دارویی / بازاریابی داروسازی را بسیار مهم می کند؟
بازاریابی داروسازی
بازاریابی داروسازی
خوب ، بازاریابی اکنون نیروی محرک اصلی ارزش سهامداران است. به طور خاص ، بازاریابی به شرکتهای داروسازی امکان شناسایی ، پیش بینی و ارائه راه حل های مورد نیاز مشتری را می دهد.
در عین حال ، همیشه بازاریابی به عنوان یک اولویت برای مدیران عامل داروسازی تلقی نمی شود ، به همین دلیل اغلب بازاریابان حرفه ای موظفند مسئولیت برندسازی در صنعت دارویی و نرخ بازگشت سرمایه در سرمایه گذاری دارو را بر عهده بگیرند.
در حالی که بسیاری از مردم همچنان اقلام دارویی را به عنوان کالا مشاهده می کنند ، بازاریابان می دانند که برندسازی تنها راه کمک به تمایز این شرکتها از یکدیگر است.
در این مقاله ، ما به بازاریابی دارویی در صنعت دارویی و اینکه چه چیزی شرکتهای داروسازی را قادر می سازد با استفاده درست از استراتژی بازاریابی سودآورتر باشند ، می پردازیم .
نگاه دقیق تر – صنعت داروسازی چقدر بزرگ است؟
بازاریابی صنعت دارویی
بازاریابی صنعت دارویی
بازار جهانی داروسازی ۹۰۰ میلیارد دلار است و انتظار می رود این رقم به طور کامل طی چند سال آینده از ۱۱ تریلیون دلار فراتر رود. در حقیقت ، مطالعات اخیر نشان می دهد که این صنعت با سرعت ۵٪ در حال رشد است ، که دقیقاً بعد از دو بخش عمده مراقبت های بهداشتی دیگر – خدمات پزشکی و تجهیزات پزشکی است.
به عنوان یک قاعده ، مقرون به صرفه بودن دارو و شیوع بیماری همچنان این نرخ را ادامه می دهد ، در حالی که ت ها و مقررات دولت می تواند این رشد را مختل یا کند کند.
به هر حال ، واضح است که به زودی این تقاضا کم نمی شود و روند آنلاین نیز می تواند گواهی بر این مطلب باشد .
در هر صورت ، داروسازی یک تجارت بزرگ و یکی از پر تقاضا ترین و سودآورترین صنایع جهان است. گفته می شود ، چگونه می توان با این رقابت زیاد ایستادگی کرد یا کشش ایجاد نمود؟
چگونه می توان یک محصول دارویی را به بازار عرضه کرد ؟
همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، شکاف بین ویژگی ها و مزایای محصولات دارویی با گذشت زمان کمتر می شود.
وقتی به آن فکر می کنید ، این امر به طور قابل توجهی تأثیر تلاش های استاندارد بازاریابی را که روی ویژگی ها و مزایا متمرکز می شوند ، کاهش می دهد.
از این گذشته ، صنعت داروسازی کاملاً کالایی شده است و این بدان معنی است که این محصولات دارای ارزش ذاتی کمتری هستند و این بدان معناست که بیشتر کالاهای قابل استفاده در بازاریابی دارویی کم و بیش از یک شرکت به شرکت دیگر یکسان هستند.
بنابراین ، چگونه می توانید در بازاریابی داروسازی از در برابر رقبا ایستادگی کنید؟
پاسخ ساده است – بازاریابی مبتنی بر تحلیلی.
به جای استفاده از همان “تفکیک کننده” مانند همه افراد دیگر ، بازارهای باهوش از محرک های خاصی مانند کارآیی استفاده می کنند.
هنگامی که به روشهای مبتنی بر تحلیلی تغییر جهت می دهید ، بیشتر بازاریابان می دانند که نتایج بسیار چشمگیرتر از استفاده از یک رویکرد متعارف است. به طور خلاصه ، اکنون داده ها عنصر مهمی برای بازاریابی مؤثر هستند و اندازه گیری این نتایج نیز به همان اندازه مهم است.
برای این منظور ، بازاریاب ها می توانند از آنالیزها برای اندازه گیری استراتژی های موثر بازاریابی و همچنین از بین بردن ریسک تصمیم گیری در مورد استراتژی ها استفاده کنند که ممکن است بازده مناسبی از سرمایه گذاری نداشته باشد. به طور خلاصه ، تصمیم گیری تحلیلی می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه برای شرکت های داروسازی شود.
مقالات پیشنهادی
اامات ، مراحل و فرآیندهای ISO 13485
نیازی به گفتن نیست ، بازاریابان صنعت داروسازی باید بتوانند ثابت کنند که این روشها در حال کار هستند . و به منظور بهبود بخشیدن آن ، تغییراتی ایجاد می کنند. به عنوان یک قاعده ، معیارهای تجزیه و تحلیل بازاریابی باید فاکتورهای زیادی از جمله فروش ، هزینه و سود را شامل شود.
نکته اخلاقی داستان : برندسازی مهم است اما تجزیه و تحلیل داده ها برای اندازه گیری موفقیت لازم است. همچنین ، برای تولید مطلوب ترین نتایج ، بازاریابی و درآمد باید گره خورده باشد.
بازاریابی برای پزشکان در مقابل بازاریابی به بیماران: تفاوت ها و شباهت ها
آیا صنعت داروسازی به بخش تحقیق و توسعه بیشتر ابخش بازاریابی اهمیت می دهد ؟
براساس NCBI ، شرکتهای داروسازی تقریباً ۲٫۶ میلیارد دلار برای هر دارویی که وارد بازار می شوند ، خرج می کنند.
به همین دلیل ، تحقیق و توسعه همیشه بر هزینه یک داروی خاص تأثیر خواهد گذاشت و این مسئله در مورد هزینه های مرتبط با بازاریابی دارویی نیز صادق است.
بازاریابی داروسازی به بازاریابی داروها و وسایل پزشکی توسط سازمانهای خصوصی و دولتی به پزشکان ، پزشکان و مصرف کنندگان اشاره دارد.
با متوسط هزینه آمریکایی ۱۰۰۰ دلار برای دارو در سال ، بازاریابی برای بازیگران اصلی صنعت داروسازی اولویت اصلی است. با توجه به هزینه های زیاد ، بیشتر شرکت ها نقش و اهمیت بازاریابی در داروخانه را می فهمند.
اهمیت بازاریابی دارویی
اما چه چیزی بازاریابی داروسازی را بسیار مهم می کند؟
خوب ، بازاریابی اکنون نیروی محرک اصلی ارزش سهامداران است. به طور خاص ، بازاریابی به شرکتهای داروسازی امکان شناسایی ، پیش بینی و ارائه راه حل های مورد نیاز مشتری را می دهد.
در عین حال ، همیشه بازاریابی به عنوان یک اولویت برای مدیران عامل داروسازی تلقی نمی شود ، به همین دلیل اغلب بازاریابان حرفه ای موظفند مسئولیت برندسازی داروسازی و ROI در سرمایه گذاری را بر عهده بگیرند.
در حالی که بسیاری از مردم همچنان داروهای دارویی را به عنوان کالا مشاهده می کنند ، بازاریابان می دانند که برندسازی تنها راه کمک به تمایز این شرکتها از یکدیگر است.
در این مقاله ، ما به بازاریابی داروسازی و اینکه چه چیزی از شرکتهای داروسازی را قادر می سازد از جمع جمع شوند ، نگاهی می اندازیم.
تحقیق و توسعه در برابر بازاریابی داروسازی
آیا داروساز بیشتر از تحقیق و توسعه بیشتر از بازاریابی خرج می کند؟
براساس NCBI ، شرکتهای داروسازی تقریباً ۲٫۶ میلیارد دلار برای هر دارویی که وارد بازار می شوند ، خرج می کنند.
به همین دلیل ، تحقیق و توسعه همیشه بر هزینه یک داروی خاص تأثیر خواهد گذاشت و این مسئله در مورد هزینه های مرتبط با بازاریابی دارویی نیز صادق است.
از نظر هزینه کلی ، بیشتر شرکتها بر خلاف هزینه تحقیق و توسعه ، بودجه خود را صرف بازاریابی داروسازی می کنند.
مقالات پیشنهادی
نکات بازاریابی و فروش در صنعت تجهیزات پزشکی
به عنوان مثال ، جانسون و جانسون بیش از دو برابر بودجه تحقیق و توسعه خود یعنی ۸ میلیارد دلار را برای بازاریابی در سالهای اخیر خرج کردند. در مورد تمرکز این تلاشهای بازاریابی ، شرکتهای داروسازی تمایل دارند در بازاریابی دارویی ، پزشکان را به جای مصرف کننده واقعی هدف قرار دهند.
اکنون ، اگرچه این ممکن است خیلی واضح و آشکار نباشد ، بازاریابان داروسازی می توانند از دلایل کافی برای توجیه این تعداد مبالغ زیاد استفاده کنند.
یعنی داده ها و ابزارهای مربوطه غالباً حاکی از بازگشت بسیار بالاتر سرمایه گذاری برای شرکت های داروسازی است که بر خلاف کسانی که تأکید کمتری بر روی بازاریابی آن می کنند .
و این فقط بخشی از داستان است …
بازاریابان دارویی دقیقاً چه کاری انجام می دهند؟
در حالی که مطالعات نشان می دهد که بیشتر مدیران عامل شرکت های داروسازی معتقدند محصولات جدید محرکِ درآمد هستند ، بازاریابان حرفه ای خلاف این عقیده را دارند .
حقیقت این است ، متخصصان می دانند که با توجه به کوچکتر شدن تمایز بین محصولات موجود ، بازاریابی صنعت دارویی اهمیت بیشتری می یابد.
در حقیقت ، کلید رشد در فضای داروسازی با درک نیازهای مصرف کننده در تقابل با ایجاد یا بهبود محصولات نزدیکتر است.
با این حساب ، بازاریابان داروسازی بر شناسایی نیازهای مشتری و یافتن راه حل هایی برای رفع این نیازها تاکید می کنند.
در همین حال ، مدیران عامل شرکت های داروسازی می توانند روی استقرار زمان و تلاش خود در جای دیگر متمرکز شوند . در حالی که بازاریاب های داروسازی خود می توانند استراتژی های موثری را برای موفقیت پیاده سازی کنند.
فاصله یک قدمی طراحی و چاپ حرفهای تراکت تا فروش
بررسی مهمترین نکات در طراحی و چاپ تراکت
بازاریابی دارویی : چگونه می توان در بازاریابی صنعت دارویی موفق بود