راهنمای نهایی بازاریابی محصول
در طول دهه ۵۰ ، فولکس واگن یک خودروی فولکس را فروخت. اگرچه اکنون یک وسیله نقلیه کلاسیک در نظر گرفته شده است ، اما این خودرو چند دهه بعد نمادی برای شرکت خودروسازی محسوب می شود.

قسمت جالب ؟ فولکس واگن VW Bus جدید خود را معرفی کرد – این مدل برقی است و دارای یک ظاهر طراحی شده مدرن است. بازاریابی فولکس واگن برای این وسیله نقلیه چشم نواز ، بی نظیر و سرگرم کننده است ، و تکمیل کننده اصلی پرچمدار “hippie” است که زمانی این شرکت به آن معروف شده بود.

فولکس واگن همچنین تبلیغات تلویزیونی را برای خودروی باهوش ، مینیمالیستی و با نام تجاری منتشر کرد. این وسیله نقلیه جدید را با آهنگ Sound of Silence در حال پخش در پس زمینه معرفی می کند ( اشاره به اینکه اتومبیل های برقی بی صدا هستند) و با یک پیام کوتاه روی صفحه نمایش به پایان می رسد تا بینندگان بخوانند: “معرفی دوره جدیدی از رانندگی برقی”.

مقالات پیشنهادی
مدیریت بازاریابی : راهنمای نهایی در بازاریابی
این احساسات به این واقعیت واقعیت دارد که فولکس واگن به علاقه جامعه به وسایل نقلیه برقی و سازگار با محیط زیست کمک می کند. همچنین مربوط به این است که دوران جدیدی برای خودرو در راه است.

بنابراین ، چه کسی در این نوع بازاریابی کار می کند؟ چه کسی به ایجاد محتوا کمک می کند تا مصرف کنندگان را درباره محصولات جدید و به روز شده مانند خودروی فولکس واگن هیجان زده کند؟ چه کسی مصرف کنندگان را ترغیب به خرید می کند؟ بازاریاب محصولات.

بازاریابی محصول بخش مهمی از استراتژی بازاریابی هر تجارت است. بدون آن ، محصول شما به حداکثر پتانسیل خود در بین مخاطبان هدف شما دست نخواهد یافت. بیایید ببینیم بازاریابی محصول چه کاری انجام می دهد ، بنابراین شما می توانید از این منظر بهتر فکر کنید.

مشتریان خود را بهتر بشناسید.
شخصیت خریدار خود را به طور موثرتر هدف قرار دهید.
در مورد رقبا (محصولات و تاکتیک های بازاریابی) اطلاعات کسب کنید.
اطمینان حاصل کنید که تیم های بازاریابی ، محصول و فروش همه در یک بخش هستند.
محصول مناسب را در بازار قرار دهید.
افزایش درآمد و بهبود فروش.
همچنین سؤالاتی وجود دارد که شما ، به عنوان یک بازاریاب محصول ، باید از خود بپرسید و درباره محصول خود تأمل کنید. پرسیدن این سؤالات به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که محصول شما موفقیتی در بین مشتریان دارد.

بازاریابی محصول چیست؟
فرآیند بازاریابی محصول ورود یک محصول به بازار ، تبلیغ آن و فروش آن به مشتری است. بازاریابی محصول شامل درک مخاطبان هدف محصول و استفاده از موقعیت یابی و پیام رسانی استراتژیک برای افزایش درآمد و تقاضا برای محصول است.

چه چیزی بازاریابی محصول را منحصر به فرد می کند؟ تفاوت آن با بازاریابی معمولی چگونه است؟ بیایید اختلافات را تشریح کنیم.

بازاریابی محصول استراتژیک است ، در حالی که بازاریابی متعارف همه جانبه است.

بازاریابی محصول جزئی از بازاریابی معمولی محسوب می شود. در واقع ، اگر به ۷P’s بازاریابی توجه کنید ، می بینید که بازاریابی محصول یکی از مهمترین جنبه های تلاش برای بازاریابی یک تجارت است.

بازاریابی محصول متمرکز بر ایجاد تقاضا و اتخاذ محصول در بین مشتریان موجود است. این متمرکز بر گامهایی است که افراد برای خرید محصول شما بر می دارند تا بازاریابان محصول بتوانند برای پشتیبانی از این کار ، کمپینهایی بسازند.

مقالات پیشنهادی
مدیریت پورتفولیو
بازاریابی محصول مربوط به درک مخاطبان خاص محصول در سطح عمیق و توسعه موضع یابی و پیام رسانی آن محصول برای جذب آن مخاطبان است. این بخش علاوه بر استراتژی بازاریابی برای محصول ، بخش راه اندازی و اجرای یک محصول را پوشش می دهد – به همین دلیل است که کار بازاریاب محصول در مرکز بازاریابی ، فروش و تیم های تجاری یک شرکت قرار دارد.

بازاریابی متعارف در مباحث گسترده تری تحت چتر بازاریابی مانند تولید مشتری ، سئو و هر چیز دیگری که مربوط به دستیابی و تبدیل محصولات جدید و مشتریان است ، متمرکز شده است. این در مورد تبلیغ شرکت و برند به طور کلی است ، از جمله محصولاتی که فروخته می شوند. این بازاریاب ها اطمینان حاصل می کنند که پیام برندبه طور ثابت در پشت محتوای شرکت وجود دارد.

چرا بازاریابی محصول مهم است؟

مقالات پیشنهادی
قیمت گذاری گزاف – قیمت گذاری پرمایه و گران
آیا این محصول برای بازار امروز مناسب است؟
آیا این محصول برای مشتریان امروز مناسب است؟
چگونه این محصول از محصولات مشابه محصولات رقیب متمایز است؟
آیا راهی برای تمایز بیشتر این محصول از محصولات رقیب وجود دارد؟
آیا کالاهایی وجود دارد که قبلاً می فروختیم ، و دیگر نمی توانیم بفروشیم یا نمی فروشیم ؟ چرا؟
همانطور که مشاهده می کنید ، بازاریابی محصول شما را مم می کند تا از دیدگاه استراتژیک به محصولات خود نگاه کنید تا از موفقیت آنها در بین مشتریان در بازار فعلی اطمینان حاصل کنید .

حال ، اجازه دهید نگاهی به مسئولیت های خاص شما به عنوان یک بازاریاب محصول (یا مدیر بازاریابی محصول) بیندازید.

مسئولیت های بازاریاب محصول
مسئولیت های شما به عنوان یک بازاریاب کالا بر اساس صنعت ، شرکت ، نوع محصولات و اندازه و منابع شرکت ممکن است کمی متفاوت باشد. اگر برای راه اندازی کار می کنید ، ممکن است بازاریاب محصول باشید که به دلیل داشتن منابع و بودجه محدود ، به ایجاد محتوا که به تیم بازاریابی گسترده تر نیز کمک می کند. با رشد کسب و کار ، ممکن است به تیمی بروید که تنها کار آن بازاریابی محصول است.

مسئولیت های بازاریابی محصول
شخصیت های خریدار و مخاطبان هدف را برای محصول خود مشخص کنید.

استراتژی بازاریابی محصول خود را با موفقیت ایجاد و اجرا کنید.
برای جذب مشتری مناسب برای محصول جدید خود ، با آنها کار کنید و فعال باشید.
تعیین موقعیت محصول شما در بازار.
اطمینان حاصل کنید که محصول پاسخگوی نیاز مخاطبان هدف شما باشد.
محصول خود را با گذشت زمان مرتبط نگه دارید.
بیایید به شش مسئولیت عمومی بازاریابی محصول توجه کنیم.


محصول خود را با گذشت زمان مرتبط نگه دارید.
محصول شما باید به مرور زمان با نیازهای مخاطبتان مرتبط باشد. با تغییر و تحول نیازها ، انتظارات و چالش ها ، وظیفه شماست که اطمینان حاصل کنید که استراتژی بازاریابی محصول شما و محصولات در بین مشتریان دارای اهمیت هستند.

این بدان معناست که شما باید تغییراتی جزئی در استراتژی بازاریابی محصول خود داشته باشید (که در بخش بعدی بحث خواهیم کرد) ، یا به روزرسانی ها و اصلاحاتی در مورد خود محصول (احتمالاً شما با تیم محصول ، که در واقع محصول را ایجاد می کند) کار خواهید کرد.

استراتژی بازاریابی محصول
استراتژی بازاریابی محصول در خدمت موقعیت مکانی ، قیمت گذاری و تبلیغ محصول جدید شماست. این به شما کمک می کند تا محصول خود را به بازار عرضه کنید . و مخاطبان (مخاطبان) جدید و بازارهایی که می خواهید محصول خود را راه‌اندازی و بازاریابی کنید ، مطلع نمایید .

حال ، اجازه دهید پنج مرحله را مرور کنیم که می تواند به شما در بهینه سازی استراتژی بازاریابی محصول کمک کند.

1
شخصیت خریدار و مخاطبان هدف را برای محصول خود مشخص کنید.
شما باید شخصیت و مخاطبان خریدار را برای محصول خود مشخص کنید تا بتوانید مشتریان را به شکلی قانع کننده تر هدف قرار داده و آنها را به خرید ترغیب نمایید. این به شما امکان می دهد محصول و ویژگی های آن را متناسب با چالش های مخاطبان خود ارائه کنید.

استراتژی بازاریابی محصول خود را با موفقیت ایجاد ، مدیریت و اجرا کنید.
یک استراتژی بازاریابی محصول (که به زودی مورد بررسی قرار می دهیم) به شما امکان می دهد محتوا و کمپین های مشاوره تبلیغاتی را ایجاد کنید ، بسازید و اجرا کنید – این امر مراحلی را پشتیبانی می کند که باعث می شود خریداران و مشتریان شما خرید کنند.

تعیین موضع محصول شما در بازار.
یکی از مهمترین بخش های کار شما تعیین موضع محصول در بازار است. به این فرآیند از نظر داستان گویی فکر کنید – موضع یابی به شما نیاز دارد که داستان محصول خود را بسازید و بگویید.

به عنوان یک بازاریاب محصول ، شما با تیم بازاریابی گسترده تر و تیم محصول همکاری خواهید کرد تا با پاسخ دادن به سؤالات مهم مانند این فعالیت مرتبط با مدیریت محصول را جلو ببرید :

چرا این محصول ساخته شده است؟
این محصول برای چه کسی ساخته شده است؟
این محصول چه چالش هایی را برطرف می کند؟
چه چیزی این محصول را منحصر به فرد می کند؟

برای جذب مشتری مناسب برای محصول جدید خود ، با آنها کار کنید و فعال باشید.
به عنوان یک بازاریاب محصول ، شما باید رابطه مستقیمی با فروش داشته باشید. شما با فروش کار می کنید تا مشتری های مناسب برای محصول مورد نظر را شناسایی کرده و جذب کنید و مواد فروش را برای فروش مجدد تهیه کنید . تا اطمینان حاصل کنید که تیم فروش محصول را در داخل و خارج به همراه تمام ویژگی های آن درک می کنند.

به این ترتیب ، شما و تیمهایتان از نظر اشتراک گذاری با مشتریان وجه مشترک خواهید داشت و به شما این امکان را می دهند تا برای هر شخصی که با محصول در تماس باشد ، یک تجربه مداوم با برند را ارائه دهید.

اطمینان حاصل کنید که محصول شما پاسخگوی نیاز مخاطبان هدف شما باشد.
همچنین باید اطمینان حاصل کنید که محصول شما پاسخگوی نیازهای مشتریان و مخاطبان هدف می باشد. از طریق تحقیق انجام شده برای تعیین شخصیت خریدار و مخاطبان مورد نظر ، باید نقاط نیاز و چالش هایی را که به وسیله محصول بر طرف می گردد ، کشف کرده باشید.

اگر محصول شما پاسخگوی نیاز مشتریان شما نیست ، آنها دلیلی برای خرید ندارند یا کالای خود را براساس کالای رقبای شما انتخاب می کنند.

 


وبلاگ ماندگار محصول ,، ,بازاریابی ,های ,یک ,مخاطبان ,بازاریابی محصول ,محصول خود ,خود را ,محصول شما ,اطمینان حاصل ,استراتژی بازاریابی محصول ,کنید استراتژی بازاریابی ,راهنمای نهایی بازاریابیمنبع

فاصله یک قدمی طراحی و چاپ حرفه‌ای تراکت تا فروش

بررسی مهم‌ترین نکات در طراحی و چاپ تراکت

روش‌های پخش تراکت

تاثیر تبلیغات تراکتی در فروش

نکات کلیدی در طراحی تراکت

بازاریابی دارویی : چگونه می توان در بازاریابی صنعت دارویی موفق بود

قدرت خرید – تعریف ، معنی و عوامل تاثیرگذار بر قدرت خرید

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قیمت انواع لاستیک ران فلت نمایندگی پاناسونیک در تهران بهترین سایت خدمات شبکه دانلود رایگان تو بهترین خرید رو از ما داشته باش فروش نایلون عریض باکیفیت چگونه در سرمايه گذاري هاي بورس موفق باشيم نصب و راه اندازی ویپ - خدمات ویپ - پشتیبانی ویپ خرید انواع بهترین شیر برقی پنوماتیک